Jeep, jest tylko jeden. Jeśli chodzi o dowódcę, to nie spełnia oczekiwań. W rzeczywistości model cofa się, a poziomy sprzedaży są znacznie niższe niż powinny. Co jest nie tak z dowódcą? Czy DCX zrzuci model?
Zaledwie kilka miesięcy po swoim głośnym wydaniu, 7-osobowy Jeep Commander jest dużym rozczarowaniem dla DaimlerChrysler do tego stopnia, że stał się albatrosem na szyi producenta. Zraniony rozdętymi zapasami przekraczającymi 100 dni – zabójcą z branży – dowódca zyskuje teraz rabaty w wysokości ponad 5000 USD na pojazd. Co poszło nie tak? Dużo, zwłaszcza jeśli przeczytasz, co eksperci i prognostycy mają do powiedzenia na temat nowego Jeepa.
Żadne wprowadzenie pojazdu nie powinno jednak stanowić problemu, ponieważ w przypadku Jeep Commander model ten znacznie nie osiągnął celów sprzedażowych. Istnieje wiele powodów, dla których dowódca może nie sprostać oczekiwaniom, w tym:
Wysokie ceny paliwa – benzyna przekraczająca 2,50 USD za galon nie może pomóc żadnemu SUV-owi. Dzięki trzem spragnionym silnikom Commander cena pompy może być bolesna. Jednak jeszcze większy Chevrolet Tahoe sprzedaje się dobrze pomimo wysokich cen paliwa.
Dated Styling – Jeep wspomina o „tradycyjnym wyglądzie zewnętrznym” dowódcy jako jednym z głównych rysunków pojazdu. Rzuć okiem na dowódcę, a szybko przypomną sobie wskazówki stylistyczne Jeepa Cherokee z 1984 roku. Podczas gdy niektóre pojazdy z powodzeniem wykorzystują „wygląd” wcześniejszego modelu bez kopiowania stylu, dowódca wygląda okropnie jak wcześniejszy Cherokee, tylko rozciągnięty. Osobiście uważam, że styl jest przestarzały i niezręczny.
Ciasne wnętrze – postaw dowódcę przed kolejnym największym jeepem, Gran Cherokee, a zobaczysz, że przestrzeń wewnętrzna jest prawie taka sama. Jest to złe, ponieważ dowódca jest wyposażony w trzeci rząd siedzeń, więc powinno być więcej miejsca. Wiele osób skarżyło się, że tylko dwoje małych dzieci mogło zmieścić się w ostatnim rzędzie, który, nawiasem mówiąc, nie składa się całkowicie na podłogę, jak funkcja „stow ‚n go” w minivanach DCX.
Zawyżone – w pełni załadowani dowódcy sprzedają za ponad 40 000 USD. Chociaż tego przedziału cenowego można się spodziewać w przypadku Yukona, Tahoe lub Ekspedycji, nie jest to możliwe w przypadku dowódcy. Oczywiście dowódca jest większy niż Gran Cherokee, którego cena wynosi nieco poniżej 40 000 $. Jeśli jednak umieścisz oba modele obok siebie, wielu powiedziałoby, że Gran Cherokee jest lepszy z tych dwóch.
Czy DaimlerChrysler faktycznie przerwie Dowódcę? To mało prawdopodobne. Zamiast tego poszukaj dużych rabatów, które pozostaną na miejscu, a produkcja zostanie trwale zmniejszona. W dłuższej perspektywie DCX będzie musiał poważnie rozważyć, czy dowódca pozostanie częścią linii jeepów. Moim zdaniem, jeśli tak, należy poważnie go przerobić, aby konkurować na dzisiejszym rynku.
Podsumowując, dowódca jest kosztownym błędem dla producenta samochodów. W czasach silnej i agresywnej konkurencji Dowódca jest błędem, którego DaimlerChrysler nie może zignorować. Dobroć wie, że dowódca jest ignorowany przez wiernych jeepów, którzy całkowicie odrzucają model.