Mocne samochody 4×4

0
287

Ford był pierwszym producentem z Wielkiej Trójki, który wprowadził samochód, który przywróciłby ich do czasów, gdy byli jednym z liderów w świecie motoryzacji. Chrysler ogłosił, że planuje być następny, a GM zaprezentował również plany pojazdu retro. Ford początkowo robił to w stylu retro za pośrednictwem Forda Thunderbirda, ale nie było to uważane za „samochód-samochód” w erze samochodów-mięśni. Chrysler przywrócił nazwę Charger, ale w niczym nie przypomina Dodge Charger z przełomu lat 60. i 70. GM przywrócił nazwę GTO, ale po raz kolejny nie przypominał poprzednich GTO.
Ford jako pierwszy sprowadził samochód, który faktycznie wygląda jak poprzedni model w Mustangu. Nowe Mustangi przypominają przenikliwego Mustanga z czasów samochodów sportowych. Chrysler poszedł w ich ślady, ogłaszając powrót Challengera, który moim zdaniem bardziej przypomina Challengera niż Mustanga. Nie chcąc zostać pominiętym, GM ogłosił, że planuje przywrócić Camaro. Ich Camaro bardzo przypomina 69 Camaro, które było i nadal jest bardzo popularnym stylem ciała wśród entuzjastów Camaro. Nadal uważam, że Challenger najbardziej przypomina zamierzony cel.
Ford wykonał porządną robotę, wyceniając swojego Mustanga. Możesz dostać ładnie wyposażony hardtop Mustang GT za około 30 000 $. Jest to w rozsądnej cenie na dzisiejszym rynku. Pozostali dwaj nie dotarli jeszcze do salonu, więc nie można dowiedzieć się o cenach, ale stoją przed wyzwaniem, którego nie ma Ford. Chrysler ma Vipera i Ram SRT-10, które również kwalifikują się na rynku wydajności. Nie mogą wycenić Challengera zbyt blisko tych modeli, ponieważ ludzie prawdopodobnie wydaliby dodatkowe pieniądze na wyższą wydajność dziesięciocylindrowych pojazdów. GM stoi przed podobnym dylematem z powodu Korwety. Korweta została właśnie odnowiona i ma jeszcze wyższą wydajność w porównaniu do poprzedniego modelu. Ich model Z06 ma teraz imponujące 505 KM. Wszystkie recenzje, które przeczytałem na temat nowego modelu, zachwyciły się tym samochodem. Najwyraźniej GM musi odpowiednio wycenić nowego Camaro, kiedy i czy rzeczywiście go produkuje. Nazwa nie wystarczy, aby sprzedawać ją przez długi czas. Gdy początkowe emocje ucichną, będzie flop, jeśli nie zostanie wyceniony bezpośrednio.
Interesujące jest dla mnie teraz, gdy Wielka Trójka traci udział w rynku, a biznes wyraźnie nie jest tym, czym był kiedyś, nie tylko zmieniają wiele swoich pojazdów, ale starają się wrócić do swoich czasów świetności. Na przykład Ford zrezygnował z bardzo popularnego modelu Taurus i zastąpił go Fordem 500. W ciągu ostatnich kilku lat Chrysler wprowadził zupełnie nową stylistykę. GM wypuszcza teraz samochody, które bardziej przypominają modele Toyoty. Mam kilku przyjaciół, którzy są wielcy w samochodach z mięśniami, a w niektórych rozmowach pojawili się nowy Mustang, Challenger i Camaros. Żadne z nich nie oświadczyło, że weźmie nawet pod uwagę cenę 30 000 $ lub więcej, którą te samochody będą miały, gdy trafią na podłogi salonu. Za 30 000 $ ktoś mógłby kupić Camry lub Maximę.
Nie wiem, co trzeba zrobić, by Wielka Trójka naprawdę zmieniła sytuację, ale bardzo podoba mi się wygląd samochodów nowej generacji. Wydaje mi się, że były to ostre samochody, kiedy pojawiły się po raz pierwszy, i nadal są bardzo ostre. Mam nadzieję, że działają tak dobrze, jak wyglądają i sprawiają, że ich przodkowie są dumni.